Over ons

Aalsmeers Harmonie is op 4 juni 1913 opgericht door dertig enthousiaste muzikanten. In het begin kwamen de orkestleden vooral uit Aalsmeer-Oost. Er werd toen gerepeteerd in Veiling Bloemenlust op vrijdagavond.

Tegenwoordig bestaat ons orkest uit ongeveer 35 muzikanten en komen de leden uit Aalsmeer en omstreken. De harmonie repeteert nu op dinsdagavond in Het Baken in Aalsmeer. Aalsmeers Harmonie verzorgt diverse optredens door het hele jaar. Eenmaal per jaar geeft het orkest een donateursconcert en een nieuwjaarsconcert. Verder zijn er enkele kleinere optredens zoals in een zorgcentrum en tijdens de Geraniummarkt.

De leden van Aalsmeers Harmonie zijn actief betrokken bij de vereniging. Zo zitten veel leden in diverse commissies van de vereniging. De harmonie heeft een muziekcommissie, een pr-commissie en een concertcommissie. Op deze manier ondersteunen de leden het bestuur en draagt iedereen een steentje bij aan onze vereniging.